Balans

Balans Att hitta balans i livet är viktigt för en själv. Men det är ju så svårt, antingen är man för kontrollerad eller så är man för slapphänt. Antingen pratar man för mycket eller så är man för ointresserad. Våga analysera dig själv och försök hitta din balans.
Balansuttrycket finns överallt, balans i livet, vikten m.m. Jag tror att om man lyckas hitta sin balans så kan man både motivera sina relationer, åsikter, beslut m.m lättare. Dels för att man mår bättre i sig själv och vågar stå upp för sig själv men också att man vet att besluten som man tagit är under bra och inte tagna under känslostormar eller för byråkratiska former.

Jag har under de två senaste åren försökt och hitta en balans i mitt liv, där en blandning mellan allvar, engagemang kan blandas med oseriösa saker. Men det är svårt! Ett steg är att börja skriva på denna något seriösa hemsida- som jag haft paus ifrån. Jag har ju även min oseriösa blogg som tagit lite tid. Men det är skönt att kunna vara lite oseriös också. Jag tycker det är viktigt att kunna plocka fram både sitt vuxna jag, barnet i sig och även fjortisen i sig. Välj rätt tidpunkt och tillfälle så löser det nog sig.

Etiketter: , ,

/Lotta Dahm torsdag  

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home